Emoji Nedir?
Emojiler; duyguları, sembolleri veya nesneleri temsil etmek için kullanılan küçük simgelerdir. Emojiler, sosyal ağ uygulamaları ve metin mesajlaşma sistemleri gibi iletişim uygulamalarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Yıllar geçtikçe, emojiler Instagram ve Facebook'tan Slack gibi iş iletişim sistemlerine kadar her yerde ortaya çıktı.
2015 yılında Bangor Üniversitesi profesörü Vyv Evans, emojiyi Birleşik Krallık'ta en hızlı büyüyen dil olarak adlandırdı. O zamandan beri, insanlar kendilerini çevrimiçi olarak ifade etmenin daha fazla yolunu aradıkça emojilerin popülaritesi artmaya devam etti. Emoji, Shigetaka Kurita adlı bir Japon tasarımcının cep telefonları için ilk emojiyi yarattığı 1999 yılından bu yana dijital ortamın bir parçası olmuştur.
Emoji kavramı, 2012'de Apple'ın iOS 6 sistemini piyasaya sürmesiyle ve metin mesajlarına sembol göndermek için simgeler eklemesiyle dünya çapında popülerlik kazandı. Artık telefonunuzun klavyesinde gülen bir yüze dokunarak hemen hemen her uygulamada emoji kitaplıklarına erişebilirsiniz.
Emojiler, genellikle belirli bir duygu veya düşünceyi temsil ettikleri için mesajlarınıza derinlik ve bağlam eklemek için kullanılır. Emojiler sadece günlük hayatta değil, pazarlama stratejilerinde de güçlüdür. E-posta konu satırlarında emoji kullanan markalar, açılma oranlarında ortalama yüzde 45 artış görüyor. Bunun temel nedeni, emojinin neredeyse tüm müşterilere hitap eden evrensel bir dil olmasıdır. Emojilerin evrensel çekiciliğinin ötesinde, aşağıdakiler de dahil olmak üzere başka faydaları da vardır:
Müşterilerle bağlantı kurmanın daha iyi bir yoludur. Emojiler dijital dünyada cezbedicidir, ancak işletmelere çevrimiçi etkileşimlerini daha “insancıl” hale getirmenin bir yolunu sunarlar. -Şirketler, yüz ifadelerini ve duyguları taklit ederek yüz yüze etkileşimlerin nüanslarını iletmek için emoji kullanır. İletişimi geliştirin: Akıllı telefonlarda ve sosyal medya gönderilerinde yazılan mesajların tonunu ve anlamını belirlemek genellikle zordur. Emojiler bilgiye bağlam verir ve insanların yazarken nasıl hissettiklerini gösterir.
Kişiliğinizi gösterir. Günümüzde birçok marka, işlerinin insani yönünü iletmek için emoji kullanıyor. Müşterilerin meçhul işletmelere güvenmekte zorlandıkları bir dünyada emoji, işe eğlenceli bir yön getirir.
Duyguları ifade etmek için emoji kullanmak, başkalarının duygularını anlamasına yardımcı olabilir Bazen duygularınızı paylaşmak istersiniz. Birçok sosyal medya sitesi artık emojileri “tepkiler” olarak kullanıyor, böylece kelimeler kullanmadan bir gönderiyi düşündüğünüzü gösterebilirsiniz.