Hemen çıkma oranı (Bounce Rate), bir web sayfasına gelen ziyaretçilerin sayfanın yalnızca bir bölümünü veya hiçbir bölümünü ziyaret etmeden (sayfada sadece bir kez tıklama yaparak) siteden ayrılma oranını ifade eder. E-ticaret sitelerinde hemen çıkma oranının yüksek olması, kullanıcıların web sayfasına ilgi duymadıklarını veya sayfada aradıklarını bulamadıklarını gösterir.
Hemen çıkma oranını düşürmek için yapılabilecek bazı şeyler şunlardır:
- Sayfa yüklenme süresini iyileştirin: İnternet kullanıcıları, sayfa yüklenme süresi çok uzun olan sitelerden hemen kaçarlar. Bu nedenle, web sitenizin yüklenme sürelerini azaltmak için gerekli önlemler alın.
- İçeriği optimize edin: Kullanıcılar aradıkları bilgiyi hızlı ve kolay bir şekilde bulmalıdırlar. Sayfalarınızın içeriği ve yapısı, kullanıcılara aradıkları bilgiyi sağlama konusunda yardımcı olacak şekilde optimize edilmelidir.
- Sayfaları bağlantılı hale getirin: Web sitenizdeki sayfaları birbirine bağlamak, kullanıcıların diğer sayfalara da kolayca erişebilmesini sağlar. Bu, kullanıcılara daha fazla bilgi sunar ve web sayfanızı gezinmeleri kolaylaşır.
- Doğru hedef kitleye odaklanın: Web sitenizin hedef kitlesi kimse, sayfalarınızın içeriği ve yapısı da buna göre olmalıdır. Bu nedenle, hedef kitleyi daha iyi tanımak ve web sayfanızda sağladığınız hizmetleri hedef kitleniz için optimize etmek önemlidir.
Örnek kodlar(ingilizce):
Google Analytics:
ga('send', 'pageview', {
'title': 'Example Title',
'dimension1': 'Desktop'
});
Tag Manager:
gtag('event', 'page_view', {
'send_to': 'example_tracker',
'event_category': 'Page View',
'event_label': 'Example Page',
'event_value': 1,
'custom_dimensions': {
'dimension1': 'Desktop'
}
});
Örnek kodların amacı, hemen çıkma oranlarını izlemek ve farklı özelliklere göre analiz etmektir. Bu kodlar, sayfa görünümlerini takip ederken, belirli özelliklerin (ör. cihaz) hangi oranda etkili olduğunu ölçmek için kullanılabilir.